sobota, 16 lipca 2011

Panna Nikt

Witajcie. :) W moim mieście niedawno otworzyli nową bibliotekę. Jest dużo nowości, ale również sporo książek "z przeszłością". Sięgnęłam właśnie po taką książkę, która leżała gdzieś na szarym końcu półek, przytłoczona innymi. Tytuł nic mi nie mówił, mianowicie: "Panna Nikt". Z tyłu książki nie było krótkiej wzmianki na jej temat, co niestety nie ułatwiło mi zadania. Ale zdecydowałam się, że ją przeczytam. Przyciągnęła mnie jej okładka.

Nie miałam zielonego pojęcia o czym jest ta książka. Jednak muszę przyznać, że nie zawiodłam się. Opowiada ona on 15letniej dziewczynie, która przenosi się z małego miasteczka do Wałbrzycha, wraz z rodzeństwem i rodzicami. Jest to dla niej zupełnie inny świat niż dotychczas. Poznaje nowych ludzi w szkole i przeżywa swoją wewnętrzną przemianę- wchodzi w okres dojrzewania.

"Panna Nikt" jest naprawdę niesamowitą książką. Przedstawia jak młodzież nie radzi sobie z problemami, gdy stykają się ze światem dorosłych. Marysia (bo tak nazywa się główna bohaterka) ma ojca alkoholika oraz matkę, która nigdy nie była dla niej prawdziwym oparciem. Jest manipulowana przez otoczenie, lecz zupełnie nie zdaje sobie z tego sprawy.
Naprawdę polecam tą pozycję. Nie jest to lekka i przyjemna lektura, ale można się z niej dużo dowiedzieć o życiu i spojrzeniu na świat młodzieży, dla której codzienność to ciężki kawałek chleba.



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Mam tą książkę na swojej półce,ale jakoś nie mogę się zabrać za czytanie jej.Dzięki tej opinii będzie następna w kolejce :)